martes, 5 de octubre de 2021
lunes, 10 de mayo de 2021
Learning to discuss important issues.
Some issues we talked about were:
- Testing on animals.
- Advertising.
- School uniforms.
- Advertising.
- Zoos: animals in or out?
- Women in boxing.
- Corporal punishment.
Discussions give children a voice within the classroom and teach them how to formulate and be able to express themselves concisely and cohesively.
The discussion topics provide and opportunity to develop thinking skills such as objectivity, an understanding of perspective, a consolidation of personal values and creative thinking. Debating teams are restricted to three or four students. The rest of the class is used as the “jury.” This jury will be responsible for voting on which side presents the best argument (regardless of their personal views or position). Click on this link to see the video:
lunes, 8 de febrero de 2021
lunes, 14 de diciembre de 2020
Aristóteles y la felicidad.
PREGUNTAS:
1. Basándote en el texto, ¿qué entiende Aristóteles por "felicidad"?
2. ¿Qué es lo propio del ser humano?
domingo, 22 de noviembre de 2020
Platón y su concepción del alma.
Platón sostiene un dualismo antropológico, que ya había surgido con Pitágoras y el orfismo. Esto quiere decir que el hombre es un compuesto de cuerpo (la parte material y mortal, la cárcel del alma) y alma, psyché (la parte racional e inmaterial, superior al cuerpo).
Platón en imágenes: la alegoría de la caverna.
jueves, 1 de octubre de 2020
THE BIRTHDAY PRESENT
(Text from: Sally Young, Talk it up! Discussions points for upper Primary Students)